tisdag 16 juni 2015

Mitt Kök, Mässa i september- var med och delta aktivt!

Ett meddelande från vår Regionordförande Berit Hindgård:


När sommaren börjar lida mot sitt slut och när september har traskat in i vår vardag då är det åter dags för Mitt Kök-mässan i Göteborg. Mässan startar torsdagen den 10 september och avslutas söndagen den 13 september.

Vi munskänkar får 40 kr i rabatt på inträdet. Så gå inte och köp biljett i förväg. Det är enbart vid entrén och vid uppvisande av ditt medlemskort som du kan få denna rabatt.

Precis som tidigare år har Munskänkarna en egen monter där vi gör reklam för vår verksamhet och fångar upp vinintresserade. Vi har under årens lopp fått många nya medlemmar som har anmält sig under mässan. Kostnaden för vår monter betalar vi genom att bemanna en Champagnebar med kunniga och glada munskänkar samt att vi är behjälpliga vid planerade vinprovningar.
Vi behöver vara ganska många som arbetar i låt säga tre-timmarspass. Det brukar vara stort tryck på champagnebaren.

Så nu vänder jag mig till er munskänkar! Kom och var med! Dela med dig av dina kunskaper och din stolthet i att tillhöra Föreningen Munskänkarna.

Ersättningen för ditt arbete och engagemang blir fri entré, lunch, glädjen och lyckan att få vara med samt möjlighet att före eller efter ditt pass ströva runt bland utställarna och botanisera bland vin och delikatesser men också bland allehanda verktyg och attiraljer som du kan behöva för ditt boende.    

Alltså!
Titta i din kalender. Skriv Mitt kök-mässan tvärs över dagarna och skicka ett kort meddelande till berit.hindgard@gmail.com om att du vill vara med. Då sätter vi upp dig på ”champagnelistan” och sedan kommer du att få kontinuerlig information från oss om vårt engagemang i Mitt Kök. Vi kommer att skicka ut ett planeringsschema där du får kryssa i ditt/dina önskade arbetspass.

Berit Hindgård
(genom Ulrika)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar